×
×

رسالت ایران نما

  • کد نوشته: 828
  • ۲۰ اسفند
  • 50 بازدید
  • ۱ دیدگاه
  • هنگامی که بعنوان یک پژوهشگر و جستجوگر دانش یا فنون به فعالیت می پردازیم، درسطح جوامع مدرن به دو کانون متمایز دانش و فنون برخورد میکنیم . یکی از این دو کانون دانشگاه و جوامع علمی است که کانون تمرکز و تجمع دانش به شمار می رود وگمان عامه مردم این است که هیچ کجا […]

    رسالت ایران نما
  • هنگامی که بعنوان یک پژوهشگر و جستجوگر دانش یا فنون به فعالیت می پردازیم، درسطح جوامع مدرن به دو کانون متمایز دانش و فنون برخورد میکنیم .

    یکی از این دو کانون دانشگاه و جوامع علمی است که کانون تمرکز و تجمع دانش به شمار می رود وگمان عامه مردم این است که هیچ کجا بغیر از دانشگاه عاری از دانش و فن میباشد.

    اما کانون دومی وجود دارد که پراکندگی اولین مشخصه بارز آن است. دومین مشخصه آن گمنامی وعدم شهرت آن است. بعنوان مثال یک صاحب کارخانه یا معدن ویا موسسه ای که سالهاست در گوشه خلوت خود مشغول کار است، بعنوان منبعی برای دانش و فنون شناخته نمی شود ولی تمام فنون و دانش دانشگاهها در دستان آنها به آزمایش درمی آید و سنجیده میشود.

    این دو کانون با اینکه مکمل یکدیگرهستند ولی متاسفانه در کشور ما از همدیگر جدا مانده اند. واین دوری از یکدیگر باعث شده است که هردو گروه از عزیزان به آن میزان توفیق شایسته خود نرسیده اند .

    رمزپیشرفت کشور در همگامی و ارتباط این دو گروه نا متجانس است.تلاش همکاران مجله ایران نما، بر این است که بین این دو کانون پل ارتباطی ایجاد نماید.

    کارخانه داران ما اگر منتظر بمانند که توسط بخشنامه های دولتی به کانون دانش متصل شوند شاید این انتظار بی نتیجه بماند. ودانشگاهیان ما هم اگر منتظر بمانند که کارخانه داران به سراغ آنها بیایند، باز بی نتیجه خواهد ماند. چونکه در دوران کوچک شدن دولتها به سر می بریم. ازدولت کوچک شده، نمی توان انتظار کارهای بزرگ داشت.

    مجله ایران نما، این را وظیفه خود می داند که هم به سراغ اساتید علمی دانشگاهها برود و هم به استقبال اساتید تجارب عملی. و با انتشارتجارب علمی و عملی این دو گروه و ایجاد ارتباط با سایر عناصر جامعه باعث و بانی غنی شدن فرهنگ عامه از بیانات این عزیزان باشد.

    از همه هموطنان که دغدغه رشد و پیشرفت ایران عزیزمان را دارند، انتظار می رود که ما را از همه جهات پشتیبانی و یاری نمایند.

    نویسنده: نادر نجات
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “رسالت ایران نما”

    1. سیدرضی موسوی گفت:

      بسیارعالی وهمچنین علم وتجربه کنارهم استفاده شود نتایج خیره کننده ایی بدست میایدوبرپیشرفت علم وصنعت بسیارموثراست امیدوارم این امرمحقق شود وشاهدپیشرفت ایران عزیزمان باشیم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *